Ferri Laura Maria

Ricercatrice ALTIS
laura.ferri@unicatt.it
Profilo docente - UC

[IT] Dottore di Ricerca presso l'Università Cattolica del Sacro Cuore di Milano e si occupa della gestione responsabile della catena di fornitura. Lei è attualmente coinvolta in progetti di ricerca internazionali relativi al suo tema di dottorato, per i quali collabora con rinomate università internazionali: University of Bath (Inghilterra), Loyola Institute for Business Administration (India) e Zhejiang University (Cina).

Dal 2005 è ricercatrice presso ALTIS e si occupa dei temi di Responsabilità sociale, catena di fornitura e corporate strategy. Laura si è laureata nel 2004 in Economia presso l'Università Cattolica del Sacro Cuore di Milano.

[EN] Laura Maria Ferri holds a PhD in Management  and she is currently Assistant Professor at the Faculty of Political and Social Sciences of the Università Cattolica del Sacro Cuore (UCSC) in Milan, where she teaches Business Economics and Management. In the same University, she also serves as researcher in ALTIS (Postgraduate School of Business and Society).

She is lecturer in undergraduate courses, masters, MBAs and executive courses in both Italy and abroad.
Her research interests revolves around the topic of corporate social responsibility and sustainability, with particular attention to strategic implications, integration into supply chain management and contribution to innovation processes.