De Marco Alberto

Professore associato in Project Management - Politecnico di Torino
alberto.demarco@polito.it

Pagina Docente - PoliTo

[IT] Ingegnere e dottore di ricerca, è Professore Associato presso il Dipartimento di Ingegneria Gestionale e della Produzione del Politecnico di Torino. Insegna Project Management e Operations Management a contratto presso numerose istituzioni nazionali e internazionali. È stato Visiting Professor presso la Tongji University di Shanghai e il Massachusetts Institute of Technology.

Svolge la propria attività di ricerca e consulenza negli ambiti del Supply Chain Management, Project Management e Project Financing per la realizzazione di progetti in partenariato pubblico-privato.

È membro della Faculty dell'Executive Master in Sviluppo Strategico delle PMI e del Master in Strategic Management for Global Business (SMGB).

[EN] Alberto De Marco, PhD, is an Associate Professor of Project Management with the Department of Management at the Politecnico di Torino. He was Visiting Professor at the Tongji University (Shanghai) and the Massachusetts Institute of Technology.

His research and consulting activities are in three main areas. A first area is related to project and risk management, asset and capital project management, facilities management, financial planning, project finance, and public-private partnerships for  utility, social and infrastructure facilities. A second one is centered on supply chain management, transportation and logistics. A third area is focused on smart city policies, smart city business models and governance systems, application of project finance and PPP to Smart City projects, as well as city logistics and smart mobility business models with regard to regional policies and integration with tracking technologies.

He is a Faculty member of the Executive Master in Sviluppo Strategico delle PMI and the Master in Strategic Management for Global Business (SMGB).